lauantai 16. elokuuta 2014

Ensimmäinen viikko opena heppalukiossa...!

Nyt on ensimmäinen viikko uudessa työpaikassa ohi!


Olen siis aloittanut lukion opettajana Strömsholman ratsastuslukiossa - Ridsportgymnasiet Strömsholm. Ruotsalaisessa lukiossa valitaan "ohjelma", Strömsholmassa se on naturbruksprogrammet (=maatalousohjelma) suuntauksena HEVONEN. Minun aineeni ovat esteratsastus, ratsastuksen teoria sekä ratsastuksen opettaminen. Lisäksi olen kakkosluokkalaisten luokanvalvoja.

Minulla on vielä puoli vuotta jäljellä aineenopettajanopintoja, ne luen (toivottavasti...) tässä työn ohessa. Ensimmäisen viikon jälkeen oma koulutukseni tuntuu korvaamattomalta. Koko lukion organisaatio ja kaikki dokumentiti jotka säätelevät sitä mitä ja miten opetetetaan ovat minulle uusia. Lyhyesti: PALJON uutta opittavaa ja lisää vain tulee !!

Ensimmäinen viikko on mennyt kokouksissa ja suunnitellessa. Olen tavannut uudet työkaverini, joiden kanssa viihdyn todella hyvin. Meillä on hyvä "opettajajoukkue" lukiopuolella (Strömsholmassa kun on useita eri koulutuksia, lukio on niistä yksi). Olen suunnitellut omia kurssejani yksin ja yhdessä muiden opettajien kanssa. Maananantaina tulevat oppilaat!


Myös ratsastuskoululla on syyskausi pyöräytetty käyntiin! Vielä on ihana aurinkoinen ilma ja sänkipellot vain odottavat ratsastajia - yritämme siis ratsastaa ulkona ja maastossa niin paljon kuin mahdollista. Kouluratsastustakin voi harrastaa sänkipellolla, voltteja voi tehdä olkipaalien ympärille ja suoraa uraa mennä traktorin jälkiä pitkin :-)

2 kommenttia:

  1. Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa.
    Oikein hyvää syksyä ja elämää opettajana.

    VastaaPoista