perjantai 10. syyskuuta 2010

Torstain ajotunnin jälkeen meitä on useampi rivissä, jotka kaatoivat yli 3 kartiota ja saavat tästä hyvästä leipoa. Voi vitsi kun oli vaikea harjoitus, piti ajaa kulmiin ja sitä ennen ja jälkeen kiertää ne tyhmät kartiot - ihan komeesti se sujui niiden päältäkin... Oon jo ihan kyllästynyt ajamiseen kun se ei suju enää yhtä hyvin :-)

Teoriatunnilla alkoi ruokinta, opettaja Sofia F on kotieläinagronomi-opettaja, hyvä puhuja ja muutenkin miellyttävä. Lähdettiin ihan ruokinnan perusteista; rasvat, proteiinit, hiilihydraatit - kemiallisella tasolla siis monosakkarideja, polysakkarideja, aminohappoja, vähän fotosynteesiä jne. Tää oli niin mun juttu! Olin siis aivan liekeissä, päinvastoin kuin kaikki muut. Meidän ei tarvitse osata kovinkaan paljoa sitä kemian osaa - harmi, se olis ollut mun vahvuus. Yllättävän paljon muisti lukion kemiankursseista, mutta kemia olikin kivoimpia aineita silloin lukiossa. Viimeinen tallivuoro selvitettiin kunnialla, on kiva että mun ryhmä on niin reipas, että kaikki aloittavat jo vähän ennen sitä kello neljää, päästään sitten ajoissa kotiin.

Ajoin kotiin hallittua ylinopeutta vastaanottamaan kengittäjää joka ei sitten tullutkaan. Kiitos tästä.

Perjantain ajotunti meni jo paremmin, ratsastettiin isossa isossa maneesissa nelikaarista kiemurauraa. Lisäksi siistittii harjat ja hännät "omilta" ajohevosiltamme. Tunsin itseni todella amatööriksi kun leikkasin hännän väärin sieltä häntäruodon kohdalta, sellaista kun ei ratsuhevosille koskaan tehdä... Onneksi muutkin tekivät väärin, ei ole ihan niin tollo olo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti