tiistai 8. helmikuuta 2011

Kirjoitusintoa ja uusia ideoita!

Aivan alkuun SUURI KIITOS kaikille kommentoineille (ja te jotka vielä ette ole kommentoineet voitte edelleen ilahduttaa kommentilla)! Vaikka sitä onkin ymmrtänyt, että tällä blogilla on lukijoita, ei silti ole ymmärtänyt että tällä blogilla ihan oikeasti on lukijoita ja teidän mielestänne täältä löytyy mielenkiintoista luettavaa. Siis vau. Tulee ihan immarreltu olo! :-) Oli todella kiva saada ehdotuksia ja vinkkejä siitä mitä Te haluatte lukea, nyt mä olen täynnä kirjoitusintoa ja uusia ideoita. Ja jatkossakin saa kommentoida, teidän kommentteja oli ihana lukea! Mä olen hyvin avoin kaikille ehdotuksille jos tulee kysymyksiä tai mieleen jotain erityistä mistä haluatte lukea.

Monet toivoivat kuvia värittämään tekstiä ja siinä olette aivan oikeassa. Monta kertaa sitä soimaa itseään, kun ei ole ollut kameraa matkassa - tämä Flyingevuosi pitää tallentaa kuvin ja nyt aion parantaa tapani. Tällä viikolla yritän omistaa yhden kokonaisen päivityksen aiheelle "päiväni kuvin".

Uskon, että olette tämän blogin myötä oppineet tuntemaan minut paremmin kuin uskonkaan ;-) Luvassa on silti lyhyt elämänkerta; kuka minä oikeastaan olenkaan ja miten ihmeessä olen päätynyt tänne missä olen. Mutta ei tänään, nyt kello näyttää jo yli nukkumaanmenoajan.

Yhdessä kommentissa kysyttiin mun tämän hetkisestä lukujärjestyksestä. Mulla on nyt meneillään ratsastusjakso. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että joka toinen viikko ratsastetaan ohjatusti joka päivä ja joka toinen viikko "ollaan vapaalla" eli silloin on ainoastaan teoriatunnit plus mahdolliset tallivuorot (tallivuorothan menee niin että maanantaista torstaihin, seuraavalla viikolla perjantaista sunnuntaihin ja sitten yksi tallivuoroton viikko). Nyt mulla on ratsastusviikko ilman tallivuoroa ja lukujärjestys näyttää tältä:


Maanantaina päivä alkoi siis ratsastuksella. Kouluratsastusta opettajana Mette Henriksen ja aiheena sivuttaisliikkeistä pohkeenväistö. Hevonen, jolla ratsastan joka kerta, on nimeltään Miga ja on aika erikoinen - sileällä ehkä vaikein hevonen millä olen koskaan ratsastanut.... Opettajat yhdessä valitsivat meille hevoset, perustelu siihen että Miga jaettiin mulle oli että sen kanssa mun on pakko vakauttaa ja kehittää omaa istuntaani jotta kouluratsastus alkaa sujua, ja esteillä opettajat uskovat että mä pystyn kehittämään hevosta joka tarvii vähän tukea siinä hyppäämisessä. We'll see... Koulutunti ei ollut mikään menestys mutta kyllä sieltä joku hyvä väistöaskel aina tuli esiin, eh.

Ratsastuksen jälkeen ratsastin vielä yhden reservihevosen nimeltään Courage (kinnerpattitapaus jota nyt kuukauden loman jälkeen yritetään saada kuntoon) ja hoidin oman vastuualueeni (ratsastusryhmäläisillä on aina vastuualueet) joka tällä kertaa on toisen satulahuoneen siivoaminen. Kuvia tulee viikon aikana ;-)

Iltapäivän luennon aiheena oli hevosten tarttuvat taudit. Yhdessä kommentissa toivottiin, että kertoisin vähän enemmän oppimistani asioista. Se voisikin olla hyvä ihan kertaamista ajatellen, lupaan palata tähän. Tarttuvista taudeista käytiin läpi mm. pääntauti, hevosinfluensa, virusabortti, borrelioosi, jäykkäkouristus ja erilaiset sienet. Opettajan powerpoint koostui aika kammottavista kuvista, ei tarvinut kenenkään lähteä tauolla pullakahville, sen verran väänsi vatsanpohjasta...

Tänään tiistaina jatkettiin teoriassa samasta aiheesta, vuorossa oli suolistomadot. Ja voi jee mitä kuvia... Luennon jälkeen ratsastin kaksi reservihevosta; Bonnien, joka on oikesti ajohevonen, sekä Couragen. Ratsastin Couragella samaan aikaan kun Peter Eriksson (joka on ratsastanut mm. 5 olympialaiset...) hyppäsi orillaan ja Courage pukitti niin in i helvete joka kerta, kun Peterin heppa laskeutui esteeltä. Ainut ajatus oli, että Kati ÄLÄ nyt vaan tipu, ajattele miten noloa!! En tippunut (tämä hyvä tuuri loppuu joskus). Iltapäivällä oli tunnin verran ratsastuksen teoriaa aiheena hevosen muoto, ja sen jälkeen estetunti. Estetunti meni kivasti, Migan hyppy tuntui hienolta ja oli kiva päästä vähän hyppimään. 

Loppuun tarjoillaan vähän tänään otettuja kuvia helmikuisesta Flyingestä. Keväistä, eikö?


Tässä Kastanje-gården:


Kattohaikarat:

Fixi tervehtii karsinastaan kaikki hippologiblogin lukijoita!

Ja loppukevennys! Tein kämppikselleni jääkaappiin makean yllätyksen; foliopaketista löytyy siis pala suklaa-banaani-kuivakakkua, aina lounaalla pitää olla jotain fiikattavaa!

1 kommentti:

  1. Kuinka tarkkaa siellä Flyingessä on esimerkiksi tallin ja varusteiden siisteys? Pikkutarkkaa kahvojen kiillottamista vai minkälaista? :)

    VastaaPoista