torstai 28. lokakuuta 2010

Arkipäivää Breedersien jälkeen...

Edellisesti blogipäivityksestä on tainnut vierähtää tovi... Aika karkaa käsistä, tekemistä olisi enemmän kuin mihin vuorokauden 24 tuntia riittävät.

Breedersien jälkeinen arki tuntuu raskaalta, ihan niinkuin aina. Kaikki kiva loppuu aikanaan, Flyingessä on kohta viimeisetin teltat purettu ja maneeseihin alkaa päästä normaalin aikataulun mukaan ratsastamaan. Tällä viikolla minun talliryhmäni vastaa reservihevosten liikutuksesta ja tästä on muodostunut todellinen ongelma. Jotain syystä minä olen ottanut vastuun aamuisin katsoa mitkä hevoset tulee liikuttaa, lisäksi yritän jakaa ne tasapuolisesti ja pitää kirjaa siitä kuka on tehnyt mitäkin. Meitä on talliryhmässä 9, yksi ei ole ratsastuskykyinen. Ongelma on siis se, että muutama tyyppi meidän ryhmästä ei tee mitään; jos mä olen ratsastanut 4 tällä viikolla niin nämä muut yhden... Kaikilla on paljon tekemistä, kaikkien mielestä ajohevoset on tylsiä ratsastaa mutta hei haloo! Me opiskellaan hippologeiksi, koska me halutaan tehdä hevosten kanssa töitä - miksi näiden reservihevosten hyvinvointi on muka vähemmän tärkeää kun esim. sen oman hevosen?! Mun ärsytystaso on niin korkealla, että lepopulssi on lähemmäs 100. Tänään olen puhunut asiasta meidän kurssivastaavan kanssa ja huomenna aion avautua tallimestarille jos meno ei parane. Ja mä luulen, että tallimestari ristiinnaulitsee ne jotka on vetelehtineet tällä viikolla.

Tänään meillä oli 3 tunnin stressinhallintakurssi. Stressiä olisi hallinnut enemmän se, että olisi nukkunut kotona ne 3 tuntia. Kaikki nämä neuvot stressin ja ajan hallintaan ovat niin absurdeja; pitää harrastaa liikuntaa, lopettaa lukeminen 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa ja nukkua 8 tuntia yössä. Jos on koulussa 6.30-17, sen jälkeen ratsastaa oman hevosensa, mahdollisesti syö jotain ja käy suihkussa, niin mitä luulette että kello on sitten? Jos lukemisen lopettaa 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa ei tarvitse edes aloittaa sitä lukemista.

Iltapäivällä oli kärryajon näyttökoe joka meni kaikkien osalta hyvin. Tärkeintä oli analyysi ja oma analyysini oli lyömätön :-) Nyt on siis ensimmäinen neljännes ohi! Maanantaina alkaa "unghäst-blocket", saan siis sisäänratsastettavani ja koulupäivät pitenevät, koska viikkoon tulee 4 tuntia enemmän koulua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti