Kolmas koulupäivä oli vähintään yhtä inspiroiva kuin kaksi ensimmäistä. Kuten kerroin, toisen päivän suullinen seminaari käsitteli näkemystä ihmisestä ja yhteiskunnasta. Totesin, että niin kauan kun voin puhua hevosista, ratsastuksesta ja ratsastuksenopettamisesta, tiedän mistä puhun. Sitten kun pitääkin puhua ihmisestä niin olen aavistuksen ulapalla ja väitteeni eivät tunnu vedenpitäviltä. Sain kuitenkin hyvät kommentit kyseisestä tehtävästä:
"Hej Kati !
Här en kommentar:
Du bottnar din människosyn i humanismen med anknytningar till både den kristna och filosofiska traditionen med bra referenser till Gustavssons text. Du vidgar din blick och gör nedslag i ett brett spektra av tankebilder om människan som du för in i din egen helhetssyn. Vidare reflekterar du över hur du själv uppfattar ”Jaget” med flera förtjänstfulla nedslag i Mathiassons och Månsons texter, (Carlshamres synsätt blev inte tydliggjorda), likväl goda redogörelser. Du valde det pedagogiska förhållningssättet pragmatism som utgångspunkt för ditt lärararbete och klargör dess centrala innehåll samt diskuterar det du uppfattar som svagheter och styrkor hos de andra pedagogiska traditionerna. Bra genomförd studieuppgift från din sida med breda referenser till kurslitteraturen
Obligatoriskt seminarium: Aktivt deltagande i det muntliga med flera goda inlägg +
Delmomentsbetyg: VG
Stefan Widqvist"
Kolmas koulupäivä alkoi kl 11. Ne jotkat tuntevat minut tietävät, että viikossa ei ole yhtäkään päivää että aamupäivällä olisi vain joutoaikaa. Ihan kuin olisi lomalla!! Nukuin yli kahdeksaan, puoli yhdeksältä söin valmiiksi katettua aamiaista ja sitten lähdin kaupungille. Ehdin ostaa yhden jos toisenkin joululahjan ja yhdeksitoista olin koulussa. Iltapäivällä kävimme läpi referaaatiin kirjoittamista ja opettaja otti minun referaattini esimerkiksi muille. Välillä on kiva tuntea että on onnistunut näiden koulutehtävien kanssa...;) Nyt en niinkään välitä arvosanoista, mutta on se kiva välillä saada hyvää palautetta.
Koulupäivä päättyi keskusteluun eri aineiden opettamisesta. Miten voit opettaa fiilistä? Voiko ratsastamaan oppia pelkästään lukemalla kirjaa? Mitä on "hiljainen taito" (tyst kunskap)? Mitä kielellisiä työkaluja aineenopettaja tarvii?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti